CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Oct 27, 2010

Depresi

Tatkala melihat berduyunan pasangan berjalan berpimpin tangan semasa menunggu sahabat habis waktu kerja tempoh hari, merembes keluar rasa iri hati pada hati ini. Bahagia sungguh kelihatannya mereka. Setia aku berdiri di satu sudut jenuh memerhatikan mereka. Masing masing dengan cerita masing masing. Masing masing dengan gelak tawa senyum simpul(cewah) masing masing. Masing masing juga dengan kisah masing masing.


Tetap aku di situ, mula melahirkan imaginasi, andai sang lelaki itu engkau(ya engkau, engkau yang sedang tidak membaca. aku pasti kau tidak) dan sang gadis itu aku(ya aku, aku yang sedang membayangkan). Sebahagia mereka kita mungkin. Kan? Mungkin waktu itu kita sedang keluar dari McDonalds(ya, ia sangat common) dan aku menarik lengan engkau menuju ke Guardian yang terletak di tingkat yang sama untuk mendapatkan syampoo Herbal Essence ku yang sedang kehabisan di rumah. Tak, conditioner tak perlu. Conditioner ada lagi, jarang guna :) Dan kau pun teringat bahawa Deodoran Roll On Uberman Indulge-Deo engkau pun hampir kehabisan dan engkau ambil satu.


Hampir kita menghampiri pintu untuk keluar, aku toleh ke kanan dan engkau tiada. Yang ada hanya tiang yang menahan lantai tigkat atas daripada jatuh menghimpap lantai di tingkat aku. Tergelak kecil aku. Aku pusing menuju ke kaunter. "Premium Almond Pretzel satu". Lapar :)




notakaki: masih sedang cuba menerima kenyataan itu semua angan angan :/



0 comments: