CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Oct 28, 2010

Mana Hati Itu Ini

Mungkin hati aku sudah kau buang, sudah kau pinggirkan. Tapi mungkin juga masih kau simpan*tak salah mengharap bukan* tapi tak endahkan. Mungkin ada kau posisikan di sudut meja bersama buku buku lama yang sudah naik habuk, mungkin kau sejukbekukan didalam fridge, ya mungkin juga kau campakkan kedalam punggung kereta. Bukan aku tak cuba, malah sudah puas kesana kemari aku mencari yang baru. Mencari hati aku maksudkan.


Merata Kuala Lumpur aku jelajah mencari kedai yang ada menjual hati. Tidak satu kedai pun aku terlepas menanyakan hati. Tidak terkecuali Forever 21 di One Utama. Ya, itu butik pakaian aku tahu. Saja aku mencuba nasib, mana tahu mungkin ada pelanggan yang sengaja meninggalkan atau tercicir hatinya disitu. Tapi hendaknya aku, tiada. Aku teruskan pencarian, kali ini nasib aku agak baik. Aku melangkah keluar dari kedai bersama hati baru ditangan. Tidak sempat pun pekerja kedai menyediakan aku beg plastik, sudah aku pergi, teruja :)


Tidak langsung aku berhasrat untuk menyimpan hati tersebut sehari pun. Aku mahu terus memberikannya kepada mana mana jejaka yang ada disitu. Dihadapan kaunter tiket GSC, aku terlihat seorang lelaki. Agak menarik, "ah bolehlah". Pantas aku mengatur langkah tidak aku perasankan orang orang keliling. Aku berjalan dan Auww! aku terlanggarkan satu lelaki lain yang tinggi dan gedangnya amatlah besar. Hati didalam genggaman jatuh lalu pecah. Terfikir untuk kutip semula keping keping hati itu tapi sedar itu akan sia sia. Berlari aku mengarahkan badan ke kedai tadi semula. Keluar dengan perkataan hampa tertera di dahi dan terlihatkan papan tertulis "Stock Clearance" di muka kedai.


Memikirkan kaki yang kasihan dan perut kosong yang teresak minta ditimbus, aku berhenti dan melangkah masuk ke Thai Restaurant. Sambil menunggu pesanan tiba, aku terus meligatkanotak kemana haluan aku seterusnya.


p/s: bosan dengan rutin harian :(

3 comments:

Zaza said...

BEST!

K I E R A said...

Cool weh !

Keep on blogging :)

Fatin Atiqa said...

haha. thanks ahli kumpulan gelak tawa kehkehkeh :)