CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Oct 30, 2010

Si Cilaka Jessy

Dulu. Dulu-dulu dulu. Pernah aku terterbitkan perasaan dan ikrar juga mungkin tak akan menghampiri permainan berlandaskan komputer atau online. Bukan lah sebab ada rasa geli iyekk atau takut err terhadap makhluk itu. Cuma ada sikit ceritarasa "aku tidak minat" tidak minat ya tidak minat untuk terlibat. Mungkin betul kata orang jika kita terlalu bongkak*walaupun dalam hal ni, sikit pun aku tak    -.-* Tuhan akan tunjukkan.


Sampailah suatu hari, seorang kawan yang namanya Rosnani bukan nama sebenar memuat turun ke muat naik aku tak tahu beberapa jumlah game kedalam En. Komputer Riba aku. Mulalah aku terdedah pada teknik membuat menyediakan menghidang menjual burger, mengambil pesanan menyiapkan menghantar pizza rumah ke rumah, mencari benda tersembunyi menangkap si dikehendaki, dan dan dan itu sahaja.


Sedarlah aku rupanya bukanlah takda langsung minat pada Abang Permainan cuma belum jumpa Abang yang meminatkan. Kemaruknya aku waktu tu, ada lah juga beberapa aku tertaksempat nak siapkan kerja matematik pitagoras algebra triangular solution macam macam Pn. Hong sebab leka main Abang aku tu. *abang? tolong muntah -.-*


Dan sekarang baru aku nak mula. Tadi tu mukadimah :) *haram panjangnya mukadimah kau fatin -,-*


Mall World. Hehe. Aktiviti baru musim musim hampir mati kebosanan cuti semester. Ya, akulah perempuan yang berdiri di kaunter pembayaran kedai yang berdinding tompok tompok persis baju kurung cotton berlantai kayu cokelat muda berteraskan prinsip perniagaan "kau beli aku kaya aku kaya aku suka haha".


Akulah perempuan dengan bun sendeng disebelah kiri kepala yang mana bila aku rasa ingin tampil sedikit memukau aku akan leraikan senggulan rambut menutup leher jinjang ku, dengan dress putih separa lutut bertumit tinggi hijau menggalas tas tangan yang juga hijau yang sebenarnya aku boleh tukar bila bila macam bila aku dah naik bosan dengan cerita Masam Masam Manis yang disiar berulang ulang.


Yang aku perlu pastikan cuma aku tampil cantik sempurna dan setia berdiri menyambut pelanggan yang mengarus keluar masuk. Dalam hati selalu mengumatngamit "tolonglah beli, kalau tak keluar sekarang". Bila pelanggan beli mestilah takkan tak pulak aku akan pastikan aku pulangkan baki yang tepat beserta resit sebagai bukti pembelian diiringi sebaris gigi. Macam ni, Hihi.


Bahagian paling sempurna perasaan bila pergi membeli belah sama ada untuk stok kedai atau koleksi diri sendiri. Bila berjaya beli, perempuan ber-bun sendeng tadi akan melompat tiga atau empat kali sebagai ekspresi alangkah berbunga hati dia. Tak sedar ke dia ada human lain dekat situ -.-


Yang agak mencabar kejantanan perempuan ber-bun sendeng tu bila ada ada customer yang mungkin nama dia Jessy sebab dia ada rambut dark brown panjang pakai heels merah makngah yang masuk bawa HANJING. Euww, kotor kedai perempuan ber-bun sendeng. Haha. Tapi atas dasar komitednya pada bisnes dan professionalism, perempuan ber-bun sendeng lantakkan saja :)


Perempuan ber-bun sendeng malangnya sering kali khayal apabila terlihatkan pakaian perhiasan kasut mahupun alat solek yang tiada kemungkian Anna Sui mahupun Chanel kerana tidak ada sumpah tak ada dinyatakan disitu. Ohh. Perempuan ber-bun sendeng bukan cuba untuk berlagak kool dengan membeli tanpa berfikir cuma dia tidak mampu mengawal rasa keinginan dan kemahuan itu saya mahu itu ya itu, sahaja.


Namun perempuan ber-bun sendeng mula sedar akan kekhilafannya apabila baki wang mulai berkurang dan teringat pula dia pada stok kedai yang hampir kekeringan yang perlu dibeli baru. Mula perempuan ber-bun sendeng pulang dengan rasa ingin mendapatkan heels kilat kilat kaler brown batu diamond diatas menebal dalam giginya.


Oh ya. Perempuan ber-bun sendeng agak kesal bila sedar dia tak berpeluang memilih bentuk kening idaman apabila selepas dia dibenarkan memilih mata samaada kuyu galak mahupun normal, bibir yang macam ni macam tu atau macam tu juga. Haihh.


Tammat.


p/s: kalau game ni salah satu subjek 2nd sem, sumpah aku akan score :)

2 comments:

K I E R A said...

Game ape yg kau tengah main ni ?

Cafe world atau Yoville ?

Oh okay. Aku musykil.

Fatin Atiqa said...

aku main Mall World.
jom lah join :)